کابینت بندی و سکوبندی آزمایشگاه

این مجموعه با بهره مندی از  تجربیات ودانش خود در طی حدود بیست سال  موفق به ساخت وراه اندازی آزمایشگاه های متعدد در سراسر کشور شده است. استفاده از ماتریال به روز و با کیفیت ،رعایت الزامات فنی و الزامات استانداردی در سکوبندی آزمایشگاه مرتبط با کاربری مورد نظر،وهمچنین قیمت مناسب سکوبندی آزمایشگاه نهایتا منجر به رضایت مشتریان این مجموعه در سراسر کشور ومراکز مختلف شده است. بسیاری از آزمایشگاه های راه اندازی شده توسط این مجموعه موفق به اخذ استاندارد 17025 شده اند که این امر افتخاری برای این مجموعه محسوب می شود.

تعدادی از پروژه‌ های اخیر که توسط این مجموعه در نقاط مختلف کشور اجرا گردیده به شرح ذیل می باشد:

1. سکوبندی آزمایشگاه مرکزی آب و فاضلاب استان خراسان رضوی (بخش شیمیایی و میکروبی)

سکوبندی و پارتیشن بندی آزمایشگاه تصفیه خانه مرکزی استان خراسان رضوی

2.سکوبندی آزمایشگاه تصفیه خانه خین عرب مشهد(بخش شیمیایی، بخش میکروبی و پارتیشن بندی)

سکوبندی و پارتیشن بندی آزمایشگاه تصفیه خانه خین عرب مشهد

3.سکوبندی آزمایشگاه تصفیه خانه آب خلخال( بخش شیمیایی ، بخش میکروبی و پارتیشن بندی)

سکوبندی و پارتیشن بندی آزمایشگاه تصفیه خانه آب خلخال

4. سکوبندی آزمایشگاه ژنتیک نسل فردا

سکوبندی و پارتیشن بندی آزمایشگاه ژنتیک نسل فردا

5. سکوبندی آزمایشگاه تصفیه خانه طبس

سکوبندی و پارتیشن بندی آزمایشگاه تصفیه خانه طبس

6. سکوبندی آزمایشگاه تصفیه خانه پرکند آباد۲ مشهد (آزمایشگاه شیمی، آزمایشگاه میکروبی وپارتیشن بندی)

سکوبندی آزمایشگاه تصفیه خانه پرکند آباد۲ مشهد (آزمایشگاه شیمی، آزمایشگاه میکروبی وپارتیشن بندی)

 

7. سکو بندی آزمایشگاه کارخانه آرد یاسین ( بخش شیمیایی و میکروبی)

سکو بندی آزمایشگاه کارخانه آرد یاسین ( بخش شیمیایی و میکروبی)

 

8. سکو بندی آزمایشگاه تصفیه خانه آب شهید فکوری

سکوبندی و پارتیشن بندی آزمایشگاه شهید فکوری

 

9.  سکوبندی آزمایشگاه بیولوژی مولکولی و بیوانفورماتیک شرکت ژن آزما

سکوبندی آزمایشگاه بیولوژی مولکولی و بیوانفورماتیک شرکت ژن آزما

10. آزمایشگاه مجتمع صنعتی  کانی گداخت تهمین شیراز  مرودشت

آزمایشگاه مجتمع صنعتی  کانی گداخت تهمین شیراز  مرودشت

11. سکوبندی آزمایشگاه پارت پلاستیک خراسان شهرک صنعتی خیام شهر نیشابور

سکوبندی آزمایشگاه پارت پلاستیک خراسان شهرک صنعتی خیام شهر نیشابور

 

12. سکوبندی آزمایشگاه شرکت توسعه تغذیه خاورمیانه(بخش شیمیایی و میکروبی)

سکوبندی آزمایشگاه شرکت توسعه تغذیه خاورمیانه(بخش شیمیایی و میکروبی)

 

13. سکوبندی آزمایشگاه تشخیص طبی خراسان شمالی شیروان

سکوبندی آزمایشگاه تشخیص طبی خراسان شمالی شیروان

 

14.سکوبندی آزمایشگاه مرکز اهدا پلاسما صبا

آزمایشگاه مرکز اهدا پلاسما صبا

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر واطلاع از قیمت سکوبندی آزمایشگاه با ما در تماس باشید.

 

ثبت درخواست سکوبندی و کابینت بندی آزمایشگاهی

سکوبندی آزمایشگاهی یا کابینت های آزمایشگاهی در واقع جزئی از تجهیزات ثابت آزمایشگاهی محسوب می شود که ضمن کمک به انجام آزمایش های مختلف در محیط آزمایشگاهی ، بایستی نسبت به صدمات ناشی از کار در محیط آزمایشگاه استقامت داشته باشد .سکوبندی آزمایشگاه شامل استراکچر،رویه وباکس کمد وکشوها می باشد.

1-1.میزهای آزمایشگاهی

میز های آزمایشگاهی که در هر آزمایشگاه  به چشم می خورند قسمت مهمی از هر آزمایشگاه محسوب می شوند. این میز ها سکوبندی آزمایشگاهی هستند که روی آن اکثر آزمایش ها وفعالیتهای مرتبط با آزمایشگاه انجام می شود. باید توجه داشت از موادی در ساخت این میز ها استفاده می شودکه روکش  آن ها از موادی باشدکه نسبت به خوردگی و ضربه ازخودمقاومت نشان دهند.

1-2.میزهای عمومی

این کابینت ها برای حفظ ونگهداری تجهیزات عمومی آزمایشگاهی به کارگرفته میشوند که از آن ها در طول آزمایش ها استفاده میشود. برخی از کابینت های عمومی ممکن است ترجیحا ارتفاع کمی داشته باشند که جزو میز های آزمایشگاهی محسوب می شوند  .

1-3.کمد نگهداری مواد شیمیایی

همان طور که می توان از نام آن ها حدس زد ،کمد نگهداری مواد شیمیایی به منظور نگه داری مواد شیمیایی خطرناک ، خورنده و فرار به کار می رود که در محیط باز نمی توان از آن ها نگهداری کرد به علت خطری که برای محیط دارند . کمدهای نگهداری مواد شیمیایی متناسب با نوع استفاده بایستی توانایی جلوگیری از خوردگی های شیمیایی در کابینت را داشته باشد و نسبت به فرسایش و خوردگی و آتش از خود مقاومت نشان دهد . آن ها باید طبقه هایی برای نگه داری امن مواد شیمیایی داشته باشند . که قاعدتا تامین چنین شرایطی مستلزم استفاده از متریال مناسب در ساخت ،طراحی ومحاسبات دقیق سیستم تهویه می باشد.

1-4.سطوح کاری

گزینش جنس سطوح کاری که روی سکوبندی آزمایشگاه قرار می گیرند ارتباط مستقیم  به نوع پیش نیاز های آزمایشات مدنظر مشتری ( موادی که باید بررسی شوند ، مواد شیمیایی ، شیوه های کاری و قوانین ) دارد .

به عنوان نمونه در محیط های آزمایشگاهی که بایستی نکات بهداشتی بسیار رعایت شود ( نظیر آزمایشگاه های آسیب شناسی ، آزمایشگاه کنترل کیفی  صنایع غذایی ، صنایع دارو سازی) معمولا برای سکوبندی آزمایشگاهی از رویه های استنلس استیل و HPL با روکش فرمیکا استفاده می شود .یا به عنوان مثال در آزمایشگاه های دارای بار مکانیکی و شیمیایی بالا ، سرامیک صنعتی ضد اسید استفاده می شود .

2.انواع مختلف سکوهای آزمایشگاهی:

2-1.سکوی یکطرفه

ابعاد ساخت این سکو متغیر و مطابق با سفارش کارفرما می باشد ولی معمولا ارتفاع ۸۵ تا ۹۰ سانتی متر و عرض ۶۰ تا ۸۰ سانتی متر است. اسکلت سکوبندی آزمایشگاه از جنس پروفیل فولادی با ابعاد گوناگون نظیر ۳۰×۳۰ و ۵۰×۳۰ میلی متر و به شکل کلاف و پیش ساخته که امکان اتصال کلاف ها توسط پیچ مهره M10 وجود دارد که معمولا به شکل cفریم است. البته نوع مرسوم دیگری از استراکچر به شکل Hفریم نیزساخته می شود که معمولا دارای استحکام وکاربرد بیشتری در سکوبندی آزمایشگاه می باشد .  در بخش پایینی پروفیل های کلاف پایه پلیمری قابل رگلاژ M12 به کار رفته. بایستی اشاره داشت که پوشش پروفیل های مورد استفاده در مجوعه آران تجهیز آزما با رنگ الکترواستاتیک با زیر سازی مناسب صورت می گیرد .
بدنه و درب ها:
معمولا جنس آن ها ازMDF با روکش فرمیکا است.

رویه: در ساخت آن معمولا از اپوکسی رزین ، سنگ گرانیت ، سرامیک ضد اسید ، استنلس استیل ، HPL با روکش فرمیکا استفاده می شود . هرچند استفاده از سنگ گرانیت در حال حاضر جهت رویه سکو آزمایشگاهی زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرد. استفاده از سرامیک گرانیتی اسلب ابعاد بزرگتری را جهت استفاده از رویه هایی با بند کمتر را امکانپذیر می کند.

2-2.سکوی دو طرفه

ابعاد : ساخت این سکو معمولا با عرض ۱۲۰ تا ۱۶۰ سانتی متر و ارتفاع ۸۵ تا ۹۰ سانتی متر صورت می گیرد . تمامی ویژگی های سکو دو طرفه یا جزیره آزمایشگاه مشابه با سکوی یک طرفه است .
اسکلت:
ازجنس پروفیل فولادی با ابعاد گوناگون نظیر۳۰×۳۰و۵۰×۳۰میلی مترو به شکل کلاف و پیش ساخته که امکان اتصال کلاف ها با پیچ مهره M10 وجود دارد که معمولا به شکلcفریم است. البته نوع مرسوم دیگری از استراکچر به شکلHفریم نیزساخته میشود که معمولا دارای استحکام وکاربرد بیشتری درسکوبندی آزمایشگاه می باشد.  در بخش پایینی پروفیل های کلاف پایه پلیمری قابل رگلاژ M12 به کار رفته است.  بایستی اشاره داشت که پوشش پروفیل های ساخته با رنگ الکترواستاتیک است.
بدنه و درب ها :

معولا جنس آن از MDF با روکش فرمیکا است . البته در برخی از موارد طبق سفارش کارفرما ،بدنه ها از جنس استیل یا PVC جهت ضد آب بودن ساخته می گردد.

3.قفسه دیواری

ابعاد : ساخت این قفسه ها معمولا در ارتفاع ۶۰ سانتی متر ، طول ۸۰ سانتی متر و عمق ۳۰ سانتی متر انجام می شود .
بدنه : معمولا جنس آن از MDF با روکش فرمیکا یا جنس PVC ضد آب است .
درب ها : از جنس شیشه یا MDF است و گاهی اوقات از ترکیب هر دو نیز استفاده می شود .

4.شلف وسط

ابعاد این شلف ها در میز های وسط معمولا با ارتفاع۷۰سانتی متر،عرض۳۰سانتی متروطول متغیر(با توجه به طول میز)،روی میزبه شکل۲طبقه ساخته می گردد. اسکلت: از جنس پروفیل سبک 30×30میلی متریا 30*50 میلی متری با پوشش رنگ الکترواستاتیک است که قابلیت مونتاژ ودمونتاژ را داراست . بدنه : معمولا جنس آن از MDF با روکش فرمیکا ویا جنس PVC ضد آب است . که گاها شلف وسط بدون اسکلت نیز اجرا می شود .

 

5.یراق آلات

یراق آلاتی که درآزمایشگاه استفاده میشودشامل مواردی نظیرانواع دستگیره‌ ها،ریل ‌هاوغیره است که با توجه به سفارش کارفرما امکان ارائه آن بابرندهای مختلف وجود دارد.

6.پیش نیاز های سکوبندی آزمایشگاهی

 

6-1.تاسیسات الکتریکی آزمایشگاه

تاسیسات الکتریکی آزمایشگاه کلا شامل اجرای تغذیه مناسب کلیه کلیدوپریزها،فن ها وسیستم تهویه،اجرای تغذیه مناسب سیستم برق شهر وUPSجهت روی سکوهای آزمایشگاه و میزهای آزمایشگاه و همچنین تجهیزاتی که روی زمین قرار می گیرند. نظیر یخچال آزمایشگاهی،کلدانکوباتور،هودهای آزمایشگاه و میز توزین نکته مهمی که در این مرحله باید به آن توجه گردد. محاسبه توان مصرفی تجهیزات آزمایشگاه و روشنایی ها در بخش های مختلف آزمایشگاه می باشد. مثلا جهت تجهیزاتی مانند کوره آزمایشگاهی و دستگاه اتو کلاو باید تمهیدات مناسب در نظر گرفت.
اجرای سیم کشی وکابل کشی متناسب با کاربری آزمایشگاه جهت شبکه وتلفن نیز ضروری می باشد . بعد از اجرای موارد فوق که عموما حین اجرای ابنیه وسقف های کاذب صورت می گیرد. مرحله بعد انتخاب  پریزها و کلیدهای مخصوص آزمایشگاهی با مارک های گوناگونی ایرانی و خارجی و سیم‌کشی‌ های مربوطه است . تمامی سیم‌کشی ‌ها از طریق داکت‌ های موجود در سکو های آزمایشگاهی صورت می‌گیرد به  نحوی که بر زیبایی فضای آزمایشگاه تاثیر نامطلوبی نگذارد .

6-2.تاسیسات مکانیکی آزمایشگاه

تمامی لوله‌کشی ‌های گوناگون همانند  لوله‌کشی آب سرد و گرم ، فاضلاب ، گاز و سیستم خلاء و نیز سیستم تهویه طبق نیاز کارفرما و با توجه به کاربری آزمایشگاه در مرحله ساخت ابنیه و نیز در مرحله اجرای سکو های آزمایشگاهی طراحی و انجام می شود.  در اجرای لوله‌کشی‌ هایی که بعد از ساخت آزمایشگاه ودرمرحله اجرای سکو بندی آزمایشگاه انجام می شود. مواد اولیه‌ ای نظیر لوله‌ های مسی با جوش نقره و لوله ‌های پلی ‌اتیلن استفاده می شود. مسیر عبور لوله ‌ها،محیط پشت سکو ها ویا داکت های مورد استفاده در سکوبندی مورد انتخاب قرار می گیرد.

 

 

Bookmark the permalink.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *